آیا میر حسین ولایت فقیه امام و رهبری را قبول داشت ؟
نوشته شده توسط : حسین جون

آیا میر حسین ولایت فقیه امام و رهبری را قبول داشت ؟

نظر میر حسین راجع به ولایت فقیه :

ما شاه را از كشور بيرون نرانده‌ايم تا دوباره با دست خودمان براي خود شاه بسازيم!"

نگاهی گذرا به عملکرد منافقین و رهبران جبهه باطل در حوادث بعد ازانتخابات ایران :

منافقین چون به صورت شفاف موضع خود را معلوم نمی کنند ، همواره در مسایل مختلف سیاسی ، اعتقادی و... به گونه ای دوپهلو و یا چندپهلو ، اظهار نظر میکنند که نه رفتارهای گذشته شان زیر سوال رود ونه پل های آینده خیالیشان ، ویران گردد .

پس از طرح و اجرای نظریه ولایت فقیه از سوی امام خمینی (ره) بسیاری از افراد بودند که از همان ابتدا این تئوری را نه در نظر قبول داشتند و نه در عمل . این دسته از افراد از همان ابتدای راه انقلاب ، راهشان را از مسیر خط امام (ره) جدا کردند و راهی دیگر را برگزیدند . اما عده ای دیگرهم بودند که از همان ابتدا اصل ولایت فقیه امام خمینی ( ره) را قبول نداشتند ولی بدلایل مختلف ، این مخالفت خود را علنی نکردند که برخی از این دلایل عبارت بودند از :

احساسی شدن و جوگرفتن شان ، رودربایستی با امام (ره) ، ملاحظات مختلف ، منفعت پرستی و ... و به طور خلاصه هر راهی غیر از راه پذیرفتن با تعقل و تعمق و اعتقاد از جان و دل . این افراد در موقعیت های مختلف ، عدم اعتقاد به ولایت فقیه را در عمل اثبات نمودند مانند نوشاندن جام زهر به امام (ره) در پذیرفتن قطع نامه و قضیه برکناری منتظری و ...

" موسوی خوئینی ها در یکی از کلاس های درسش در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد عنوان می کند ولایت مطلقه فقیه اساساً مساله قابل قبولی نیست و نمی شود آن را پذیرفت. از وی سوال می شود شما که جزء گروه محوری بودید که در زمان امام(ره) کسانی را که نسبت به مساله ولایت فقیه تشکیک عملی کرده بودند به ضدیت با اسلام متهم کرده و گفتید ضد انقلاب و طرفدار اسلام آمریکایی هستید پس چطور این حرف را می زنید؟»

موسوی خوئینی ها گفته بود« من زمان امام(ره) هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم اما از آنجایی که امام جاذبه فوق العاده ای داشت و ما نیز از شاگردان ایشان بودیم رویمان نمی شد جلوی امام مخالفت کنیم اما حالا که این شرایط نیست، من می گویم از ابتدا هم این مساله را قبول نداشته ام»".

حکایت میرحسین موسوی نیز همین گونه است . "حیدر رحیم پور ازغدی" از اعضاء و موسسین حزب جمهوری اسلامی که از دیرباز با میرحسین موسوی و اندیشه های او آشنایی نزدیک داشته و همکار تشکیلاتی یکدیگر بوده اند در مصاحبه ای درباره بیانیه های گستاخانه موسوی و هنگامی که بسیاری از مردم و صاحب نظران ، از یاغی گری های موسوی در فرداروز انتخابات ، بهت زده شده بودند ، دچارهیچ گونه تعجب و شگفتی نشد زیرا او از همان ابتدا موسوی و اندیشه هایش را می شناخت و آگاهی کامل داشت :

"جناب آقاي موسوي با چنين ته ذهني هيچگاه همه جانبه، راهنمايي‌هاي روحانيت اصيل را نمي‌پذيرفتند و فقط از باب مصلحت، تمكين مي‌كرد و رهبري امام را هم تنها از اين رو پذيرفته بودند كه امام را انقلابي بزرگي مي‌دانستند ، نه مرجعي فقيه كه بر پايه مذهب عدل و اختيار و اساس كتاب و سنت، رهبري مي‌كند. متأسفم كه اين را مي‌نويسم. من، خود از ايشان در جلسه‌اي در همان دهه‌ی 60 شنيدم كه فرمودند ما شاه را از كشور بيرون نرانده‌ايم تا دوباره با دست خودمان براي خود شاه بسازيم!"

و این موضوع بدین معناست که فهم موسوی از نظریه ولایت فقیه دقیقا معادل است با نظام شاهنشاهی و از دید او شخص ولی فقیه برابر است با شخص شاه ! این تمام فهم موسوی از نظریه ولایت فقیه امام خمینی (ره) است ...به همین دلیل است که موسوی چون به امام (ره) در جایگاه ولی فقیه اعتقادی ندارد ، به شاخص های ارائه شده از سوی خمینی کبیر (ره) هم در تشخیص حق از باطل هیچ اعتقادی ندارد :

"آمريکا هر چه به حکومت ما فحش بدهد و به مجلس ما فحش بدهد يا به افراد فحش بدهد، پيش مردم، آنها معتبرتر مي­شوند و از آن طرف، منحرفين هر چه شما را بدگوئي کنند برايتان بهتر است. مصيبت آن­وقت بود که از شما تعريف کنند. اگر چهار مرتبه آمريکا ... تعريف کند از يک کسي، تعريف کند از يک چيزي، مردم مي­فهمند اين عيبي دارد که اينها تعريف مي­کنند از او..آن روزي را که آمريکا از ما تعريف کند بايد عزا گرفت. آن روز که کارتر و ريگان از ما تعريف کنند معلوم مي­شود در ما اشکالي پيدا شده است. آنها بايد فحش دهند و ما هم بايد محکم کارمان را انجام دهيم .

این جملات فقط نمونه هایی از بیانات امام خمینی (ره) است اما میرحسین موسوی در قبل و بعد از انتخابات، چگونه عمل می کند ؟

به عنوان مثال ، میرحسین در مورد (باراک اوباما) معتقد بود که : او با ما ست ! و این را در فرصت های متعدد تحت پوشش عناوین مختلف بیان می کرد:

" اشپیگل ـ شما صحبتی از سیاست خارجی نکردید. آیا شما هم مانند اقای احمدی نژاد نسبت به پیشنهاد باراک اوباما برای گفتگوی مستقیم مردد هستید؟
موسوی ـ لحن آقای اوباما تفاوت زیادی با لحن جرج بوش دارد. اما صحبت های وی باید با عمل همراه باشد. ما به دقت زیادی تحولات آینده را رصد می کنیم .اگر عملی همراه این صحبت ها باشد چرا ما مذاکره نکنیم؟!"
دیالوگ فوق بخشی از مصاحبه قبل از انتخاباتی میرحسین موسوی با روزنامه اشپیگل بود . این اظهارنظر که به اعتقاد ما و دوستان ما لحن سخن اوباما با روسای جمهور قبلی فرق می کند و یا حمایت قاطع و متقابل میرحسین از فرزندان معنوی اوباما و آمریکاییان در ایران - نظیر نهضت آزادی و سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت و ... – همه نشاندهنده دیدگاه میر حسین در مورد باراک اوباما بود که قویا معتقد بود : او با ماست !

الیته اوباما در حوادث پس از انتخابات نشان داد که او با آنها ست . به عبارتی دیگر حمایت صریح و آشکار حسین بارک اوباما و یارانش از" اغتشاشگران در بند سبز" و پیوستن یاران اوباما - از یاران هنری نظیر مدونا وگوگوش و مخملباف گرفته تا یاران و جیره خوران سیاسی او نظیر بنی صدر و مسعود و مریم رجوی و..- به جنبش سبز، همه اینها صدق و صحت دیدگاه میرحسین در مورد اوباما را به اثبات رسانید چرا که میر حسین از همان ابتدا به دوستان خود دلداری میداد و می گفت :

دوستان من ! عزیزان من ! ناراحت نباشید ، مضطرب و نگران نباشید زیرا که : اوباماست !

و اینها همه در حالیست که موسوی همچنان مفتضحانه ادعای پیروی راه امام (ره) را بر زبانش چیز چیز می کند و کسی نیست از آقای مهندس بپرسد که :جناب مهندس چیز ! این چه چیزیست و چه خط امامی است که خانم چیز-مدونا- که مبتذل ترین خواننده رقاص و چیز یهودی به شمار می رود از آن چیزحمایت می کند؟ !

"فَرِيقًا هَدَى وَفَرِيقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلاَلَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء مِن دُونِ اللّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ"

"در حالى كه خداوند گروهى را هدايت نموده و گروهى گمراهى بر آنان محقق ‏شده است زيرا آنان شياطين را به جاى خدا دوستان خود گرفته‏اند و مى‏پندارند كه راه‏يافتگانند " ( سوره اعراف آیه ۳۰

جالب است که بدانید در قسمت آخر آیه ، خداوند به این جماعت متوهم و خیال خامشان پوزخند میزند چرا که این جماعت علی رغم آشکار بودن ضلالت و گمراهیشان ، به دروغ و به قصد فریب مردم ادعا می کنند که از راه یافتگانند !!!

درعالم خلقت ، همه نزاع ها و درگیری ها در تقابل و رودررویی دو جبهه ، خلاصه می شوند که عبارتست از :

یا با خدا ؛ یا با شیطان

یا علوی (ع) ؛ یا رجوی

یا فاطمی (س) ؛ یا خاتمی

یا باحسن (ع) ؛ یا ابوالحسن

یا با حسین (ع) ؛ یا میرحسین

واین چنین است رسم دهر که این گونه به تماشای نبرد خیر و شر می نشیند !




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: میر حسین موسوی , سبز , جنبش سبز , فتنه سبز , ldv psdk l , s , d , کروبی , [kfa sfc , tjki sfc , whku Chgi , و , ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: