مرلین منسون
نوشته شده توسط : حسین جون

با توجه به این نکته که یکی از بزرگترین ابزارهای تبلیغی ادیان و فرقه های نوظهور به ویژه شیطان پرستان برای رواج عقاید خود، استفاده از موسیقی و گروه هایی که در این حوزه فعالیت دارند است. تصمیم گرفتیم تا به واکاوی زندگی یکی از سردمداران فرقه منحوس شیطان پرستی بپردازیم.

به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا با بررسی کوتاهی از زندگی و عقاید مرلین منسون به واکاوی گوشه ای از این روش تبلیغی شیطان پرستان بپردازیم. این مطلب را با هفت سر فصل خدمت شما گرامیان تقدیم می کنیم.

 

۱- زندگی نامه

« مرلین منسون » نام مستعار « برایان وارنر » (Brain Warner) متولد سال ۱۹۶۹ میلادی از یک خانواده فقیر و سطح پایین فرهنگی در منطقه کانتون اوهایو آمریکا می‌باشد  وی دوران کودکی سختی را پشت‌سر گذاشته و همواره با آرزوهای کوچک اما دست‌نیافتنی اقتصادی و مالی و آنچه در برهه زمانی موردنظر ، حداقل‌های یک زندگی را برای یک کودک و نوجوان در آمریکای افسار گسیخته لازم می‌ساخت بزرگ شد .

سال‌‌های جوانی برایان سال‌‌های آشنایی وی با فضای مسموم گروه‌های شیطان‌پرستی و اقمار آن نظیر گروه‌های متالیکا ، هی‌پی و… است.

 

مرلین منسون و نمادها

 

وی در این سال‌‌ها نام مرلین منسون (Marilyn manson) را با ترکیب نام دو نفر دیگر بر خود می‌گذارد .

نام مرلین را از بازیگر زن بنام هالیوودی « مرلین مانرو » که شهرت به فساد و بازی در فیلم‌های غیر‌اخلاقی داشت و از ظاهر زیبایی برخوردار بود و منسون را نیز از نام یک کشیش ناراضی فرقه‌گرایی مسیحی بر‌می‌گزیند .

مرلین منسون و نمادها

پس از انجام اقدامات جسورانه گروه منسون در انتخاب رنگ‌بندی صحنه ‌، نوع اجرا ، گستاخی در استفاده از الفاظ رکیک و ترویج فحشا در آثار ایشان ، « ترنست رزنور » (یکی از فعالان گروه متالیکا در آمریکا) در سال ۱۹۹۳ زمینه تبادل‌نظر گروه منسون که دچار تغییرات رادیکال‌تری نیز شده بود را با مدیر یک شرکت فعال در حوزه موسیقی آمریکا بنام « ‌تایتینگ ریکورد زلیپل » را فراهم می‌آورد .

منسون در این سال‌ها و به سرعت عصر توحش موسیقیایی‌اش را پشت سر گذاشت و به ستاره مبتذل ، اما پر‌مخاطب رسانه‌های آمریکایی بدل شد .

۲- عقاید

هیچ عقیده ثابتی را نمی‌توان به منسون نسبت داد ، ‌او مظهر لاقیدی و بی‌عقیدگی محض است و آنجا که پای عقیده به میان کشیده می‌شود آن عقیده به شیطان‌ و بزرگی این موجود رانده شده‌است .

عمق سطحی‌نگری منسون را می‌توان در القابی که مردم به او نسبت داده اند جستجو کرد ،‌ مانند « ‌دیوانه پلید ، شیطان‌بزرگ ، ابله‌رذل ، انسان سگ‌صفت ، خبرساز ، پول‌دوست شهوت‌پرست ، ناجی ، فرشته ، موعود ، کشف‌نشده ،‌نابغه ، فرزند شیطان‌ و مظهر شیطان‌.

۳- روش تبلیغ

منسون انجیل را پاره کرده و خطاب به جمعیت با صدای سنگین و خشکیده فریاد زد :‌
« این است خدای شما . »

باز خبر می‌رسد و به زودی در تمامی سایت‌های خبری پخش می‌شود که او در هنگام برگزاری یکی دیگر از کنسرت‌هایش مدفوع را بر روی صحنه اجرا بلعیده و سپس مست و لایعقل به نعره کشیدن‌های مداوم ادامه داده‌است .

و نیز با استفاده از رسانه هایی همچون نشریه رولینگ سعی دارد تا مقاصدش را برای همه جهانیان بازگو کند. در این حین نشریه رولینیگ ، توانست ضمن خبر‌سازی یکی از بالاترین امتیازات و بهره‌برداری در فروش بیوگرافی منسون را نصیب خود سازد . رولینیگ این مصاحبه تریبونی را در اختیار وی قرار می‌دهد تا به راحتی به تبلیغ و رواج دروغ‌های قابل توجه درباره خودش بپردازد .

نوعی دیگر از روش تبیلغی این خواننده آمریکایی استفاده از کلیپ بوده و کلیپ‌های منتشر شده توسط مرلین منسون حاوی موارد انحرافی و ضد‌اخلاقی فراوانی است .در این تصاویر، شیطان‌ موجودی قدرتمند و دارای گستره بسیار وسیعی است ، شیطان در این تصویر‌سازی‌ها موجودی قدرتمند و حاکم مطلق بر تاریکی‌ها فرض می‌شود .

۴- هواداران

منسون در بسیاری از کشورها توانسته‌است گروه‌های مختلفی از جوانان را تحت‌تاثیر فضای عمومی رایج در آمریکا مبنی بر داشتن حلقه‌‌های هوادار برای خوانندگان مطرح نظیر مایکل جکسون و … را ایجاد نماید .

تغذیه این گروه‌ها با ترتیب دادن دکورهای ویژه ـ ‌ساخت کلیپ‌های پرهزینه و فوق فنی و … و به مدد انجام امورات خلاف اخلاق امکان‌پذیر می‌شود.

۵- ظواهر

هر کسی که حتی یک دفعه این خواننده را دیده باشد و یا تصویر او را دیده باشد به این نکته می رسد که او با استفاده از آرایش‌‌های خاص و بسیار تند تهوع‌ آور سعی دارد خود را و چهره خود را شبیه شیطان و یا باطن واقعی انسان (به تعبیر شیطان پرستان) در آورد.

۶- مرلین منسون و نمادها

این نمادها که شامل انواع مختلفی نیز می‌باشد ، با چند هدف عمده طراحی شده‌اند :

۱) کسب منافع از طریق فروش محصولات که نماد بر آنها درج شده‌است.

۲) رواج دادن و استفاده شعاری از نمادها در ترویج شیطان‌گرایی به شکل منسون.

۳) شناسایی افراد توسط این علائم و برقراری روابط خاص تشکیلاتی با آنان.

۴) جلب توجه بیشتر و دریافت انعکاس بیرونی.

نماد زیر تلفیقی از ۳ نماد مسیحی در شیطان‌پرستی است که شامل صلیب وارونه ‌، چرخ خورشید ( صلیب شکسته) و پنتاگرام است .

این نمادها علاوه بر استهزا مسیحیت ، تحقیر دینداران مسیحی و باورهای صحیح و غلطشان را در بردارد.

مرلین منسون و نمادها

نماد تشنج یا ستاره ضد مسیح

این نماد نیز مانند بسیاری از نمادهای رایج میان شیطان‌پرستان از نمادهای صهیونیستی و دقیقاً امتداد ستاره داوود و با حاشیه‌هایی از حروف یونانی مبنی بر کلمه نهنگ (که بنا بر برخی اعتقادات نه چندان صحیح عبرانی از اشکالی است که شیطان‌ به شکل آن ظاهر می‌شود.)

مرلین منسون و نمادها

عطارد و اکنون هالیوود (mercury,Holy wood)

این نماد پس از آلبوم هالیوود با اندک تغییراتی مورد استفاده گروه منسون قرار گرفت .این نماد مبتذل بر روابط جنسی نامشروع میان زن و مرد و آثار اروتیک تولید شده نیز دلالت دارد.

مرلین منسون و نمادها

سر مرگ (Grotesk Burlesk tour Death head ,the)

این نماد ترکیبی از جمجمه انسان و گوش‌های موش است ، موش که توسط نازی‌ها به یهودیان نسبت داده‌می‌شود .

مرلین منسون و نمادها

۷- گروه منسون

گروه منسون ، نوازندگانی می‌باشند که به اجرای زنده در کارهای او می‌پردازند و  این افراد چنانچه کارایی خود را از دست دهند و یا آنچنانکه باید ارزش‌های اخلاقی این افراد را مورد توهین و لگدکوب نمودن قرار ندهند ،‌ فورا با نفر یا نفرات بعدی که در لیست انتظار برای شهرت قرار دارند جایگزین می‌شوند.




:: برچسب‌ها: مرلین منسون , زندگی نامه مرلین منسون , کودکی مرلین منسون ,
:: بازدید از این مطلب : 768
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: